save the date

Bröllopsfixarhelgen

Datum: 2011-05-04 Tid: 08:49:39

Nu är jag äntligen hemma igen gott folk, och det är jätteskönt! Bilen är lagad och familjen är samlad, hallelulja!
Nu ska jag berätta om min bröllopsfixarhelg!

I fredags på vägen till Norrtälje stannade vi till i Bromma för att ha konsultation och provfotografering med härliga Emelie. Usch vad det var obekvämt att stå framför kameran, men jag svalde impulserna att protestera och gömma mig bakom Micke och försökte vara så avslappnad och naturlig jag bara kunde. Vet inte om det funkade för jag har inte sett bilderna än men Emelie säger att de blev fina så jag litar på det ;-)

Vidare till Norrtälje och väl där träffade jag frissan för konsultation. Det gick bra och vi var på samma bana så det kändes skönt, kommer att bli superbra!
Efter frissan blev det en tur till sömmerskan för sista provningen, och jag kom i klänningen vilket var en lättnad! Sedan ville jag inte ta av mig den, för den är så fin, haha. Men nu får jag vänta en månad innan jag tar på mig den och då får jag ha den hela dagen! :D
Under fredagen hann jag även med ett besök hos floristen och stämde av den bokningen.

På lördagen blev det först en tur till de som gör tårtan för att spika den bokningen. Framåt kvällningen sen åkte hela familjen ut till festlokalen för att reka lite. Vi mätte upp bord och kollade ljudanläggningen och lite så. Kommer att bli så fint! Vi tog även en tur runt festlokalen för att reka lite fotoplatser och vi hittade några riktiga guldkorn!

På söndagen träffade vi kantorn och prästen och gick igenom musiken och hela vigselcermonin. Blev helt pirrig i kroppen när prästen började läsa upp löftena, hi hi!

Ja sedan hade vi ju då planerat att åka hem på söndagen men som ni vet så blev det inte riktigt så. Nu är jag hur som helst hemma och jag har massor att göra så nu tänker jag avsluta det här långa resuméinlägget med några bilder.

Hoppas ni hade en fin och trevlig Valborg! :)

becca

Härligt o träffa Emelie - skulle vara kul o göra de

2011-05-04 | 09:53:31
Blogg: http://fotobex.blogg.se/
Johanna - foto & musik

Emelie är grymt duktig :)

2011-05-04 | 09:54:58
Blogg: http://shonali.blogg.se/
Johanna - foto & musik

sv. ja, hennes bröllopsbilder och parbilder är fantastiska!

2011-05-04 | 10:05:25
Blogg: http://shonali.blogg.se/
Malin

Jag längtar jag med! Äntligen får man se dig framför kameran, det är väl på tiden ;)

2011-05-04 | 10:24:12
Blogg: http://malinswik.blogg.se/
Mia

Är övertygad om att bilderna blev kanon och än bättre blir de på den stora dagen.. Ni har ju valt en kanonbra fotograf..



Kram Mia

2011-05-04 | 19:46:04
Blogg: http://nattmia.blogspot.com


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...