save the date

Photoshoptips - ta bort svett/glansig hy

Datum: 2010-07-17 Tid: 08:58:23

Idag ska jag in till Stockholm för en fashionplåtning, ska bli riktigt roligt eftersom det inte är så ofta jag får plåta fashion. Vi ska vara på Långholmen så det kommer nog bli grymt! Ska se till att fixa lite behind the scenes så ni får se.
Efter plåtningen bär det av till Tumba för att träffa underbara Sara (rimmar nog av en anledning) som jag inte träffat på år och dar. Ser fram emot det jättemassor!! Jag blir kvar där till imorn så för att ni ska ha nåt att läsa här på bloggen under tiden så bjuder jag på ett litet Photoshop-tips.




Om du fotograferar människor utomhus i sol och värme är det lätt hänt att de blir svettiga och det kommer att synas på bild eftersom det blir glansigt i deras ansikten där ljuset reflekteras. Detta kan man motverka med två medel.
1) Puder, som jag nämnde i inlägget med tips inför bröllopsfotografering.
2) Klonstämpeln i Photoshop.

Jag valde en bild på bruden (Sara) tillsammans med en av hennes tärnor (Janina) för att visa hur du gör och hur resultatet blir.





Man ser tydlig skillnad runt brudens näsa framförallt.
Var dock försiktig så det inte ser för utsmetat ut. Bildbehandling ska aldrig synas, då har man tagit i för mycket tycker jag.
Fotograf MissJeni

Ja, kände att det är lite mer somrigt, alltid ovant med en ny färg i håret men man vänjer sig :D

2010-07-17 | 11:08:23
Blogg: http://jeni.blogg.se/
julia&cornelia.

nu är våran tävling veckans blogg äntligen avslutad!

kika in och kolla om det blev du som tog hem vinsten :) http://juliaacorneliaa.blogg.se/2010/july/vinnaren-av-veckans-blogg.html

2010-07-17 | 22:39:16
Blogg: http://juliaacorneliaa.blogg.se/
~ƒαтιмαѕωαяу §

hejj allt bra? (:



kan du rösta 5stjärnor på min skodesign?

http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=LkhWfalpFbg0XaShRDNjrAtkdVfF871GeXc0vEm2dJ11hHYyKjXz

tack , kram hör av dig :D

2010-07-18 | 14:49:07
Blogg: http://fatimaswary.blogg.se/
Hannah

Åh, det tycker jag verkligen du borde göra. :D

2010-07-18 | 20:13:50
Blogg: http://hlphotography.webblogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...