save the date

Tilda tycker till - om Fyra Bröllop

Datum: 2011-04-28 Tid: 12:34:00


Igår var första gången jag såg på Fyra Bröllop. Tänkte det kunde vara kul just eftersom mitt eget bröllop är alldeles runt knuten. Och nu blir jag tvungen att tycka till om programmet också, självklart.

Jag tycker det är ganska hemskt egentligen att folk ska tycka till, klanka ner på och betygsätta någon annans bröllop. Brudparet (förmodligen mestadels bruden) har verkligen lagt ner hela sin själ i planeringen, för att få det så där perfekt som vi brides to be drömmer om. Och förhoppningsvis blir det också, i hennes ögon, precis som hon drömt om.
Och så kommer någon annan bride to be och säger att nä, det där var dåligt och så där hade inte jag gjort. Jag skulle själv bli jätteledsen om folk sa så om mitt bröllop. Nu har de iofs anmält sig till ett tv-program, så de vet ju vad de ger sig in på. Men ändå. 

Sedan kan jag tycka att programmet påminner lite väl mycket om Halv åtta hos mig, fast man nu har tagit det ett steg längre. Men det är precis samma kopiering av program som Bachelorette - Bonde söker Fru - Ensam mamma söker etc. Samma koncept fast med lite annorlunda innehåll.

MEN det fanns några positiva saker också. Jag tycker det var kul att se ett program om bröllop, kanske framförallt för att jag själv snart ska stå brud. Men det är kul att se olika upplägg och hur andra har tänkt.
Dessutom måste jag erkänna att underläppen darrade ett par gånger när jag såg dem spira av kärlek och lycka och när deras drömmar gick i uppfyllelse. Kanske även det berodde på att det snart är min egen tur, vad vet jag. Men så var det iaf.

Har någon annan sett programmet? Vad tycker ni om det?
Mona

Tycker precis som dig! Okej de vill vara med i programet men ändå, vilka kommentarer! Alla vi har vi olika smak MEN hur kul skulle det vara att höra skit om saker man valt till sin stora dag?

En del vill ha stora bröllop en del små. Tema eller ej.. Det är ju bara kul med olika stilar:)



Jag kommer såklart att fortsätta titta:)

2011-04-28 | 13:30:17
becca

Sett de. Tycker själva programmet är underhållande. Men håller med att själva ideén är hemsk. Ens bröllop är ju sin egen dröm då ska ingen annan säga vad som är rätt o fel.

2011-04-28 | 13:53:37
Blogg: http://fotobex.blogg.se/
Sara

Jag har inte sett det ännu, men jag tänkte definitivt kolla avsnittet på nätet (hoppas att det går!) då jag har lite tid över :) Tycker också det ska bli intressant att se, bara för att jag själv också ska gifta mig i sommar ;)

2011-04-28 | 14:05:40
Blogg: http://saralene.blogg.se/
Fotograf MissJeni

Jag har också sett det, såg de två första programmen. Tycker väl samma som du, trist att någon ska betygsätta ett bröllop, man tycker ju så olika. Men samtidigt kul att man får se lite mer bröllop i tv. Tycker det är lite för lite. Och då ska jag inte gifta mig runt knuten utan jag tycker bara det är otroligt kul och härligt att se sådan lycka :)



Kanske därför jag älskar att vara bröllopsfotograf ;)

2011-04-28 | 15:18:50
Blogg: http://jeni.blogg.se/
Sara

Sv: bra att det går att se där :) för det var det jag hade tänkt göra :P

2011-04-28 | 18:50:50
Blogg: http://saralene.blogg.se/
IDA - LARSSONSFOTO

Håller med dig, helt och hållet!

2011-04-28 | 21:07:44
Blogg: http://larssonsfoto.blogg.se/
IDA - LARSSONSFOTO

Håller med dig, helt och hållet!

2011-04-28 | 21:07:48
Blogg: http://larssonsfoto.blogg.se/
IDA - LARSSONSFOTO

Håller med dig, helt och hållet!

2011-04-28 | 21:07:56
Blogg: http://larssonsfoto.blogg.se/
Elin

sv: De låter som en underbar sommar Matilda :D

jag hoppas även att vi ska ses!!!!

Kram

2011-04-28 | 21:11:29
Blogg: http://elins.spotlife.se
Anonym

Du får titta nästa vecka på torsdag då e det brud från Norrtälje ;)

2011-04-30 | 22:22:41


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...