save the date

Tilda tycker till - om politik och politiker

Datum: 2010-09-16 Tid: 15:51:22

Igår kväll låg jag och slötittade på Utfrågningen på TV4, ett politiskt program där oppositionens partiledare frågades ut om diverse saker. Det var så där halvintressant att lyssna på - japp, så politiskt intresserad är jag. Men intresset växte när jag började studera hur de politiska ledarna betedde sig under utfrågningen. I nio fall av tio svarade de inte på frågan de fick. De var skickliga på att slingra sig och styra samtalet trots programledarnas försök att pressa dem på konkreta svar.
Dessutom tog Lars Ohly tillfället i akt och utnyttjade medieutrymmet till att offentligt fria till sin sambo. Detta kan av somliga ses som oerhört romantiskt. Jag själv började skratta och tyckte att det var tämligen fel forum, men samtidigt ett smart drag. Han tog begreppet PR-trick till en ny nivå och lockade säkert ett par väljare på det - genom att framstå som mjuk, mänsklig och familjär. Snuttegull då. Tönt!

Jag tycker politik har blivit löjligt men på nåt plan ändå underhållande. En så pass viktig sak som vår (blivande/nuvarande) regering har blivit till en brittisk humorserie. Torrt och tråkigt men lockar emellanåt till skratt.

Håller ni med mig?

Ska ni rösta? Har ni bestämt vad ni ska rösta på?
FOTOGRAF Anton

tack så mycket! jättefin header! :)

2010-09-16 | 17:21:55
Blogg: http://fotografanton.blogg.se/
Emelie

Sv; Nja jag tycker Canon ;) men tror nog att Nikon är riktigt bra också :P Nu vill jag verkligen ut och testa vad den går för, måste lära mej den ordentligt :D

2010-09-16 | 20:49:39
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
Emelie

Sv; Tycker jag låter som en utmärkt idé :D

2010-09-16 | 21:57:18
Blogg: http://Emeliieottosson.blogg.com
Fotograf & Pysslaren Batt

Tufft med egna åsikter! :D



Jo, du... kolla här, kan du hjälpa mig med en foto fråga?



Jag söker ett objektiv som kan ta super macro bilder, men ändå kan användas till vardags, existerar denna utan att man behöver betala en förmögenhet?



Tacksam för svar!

2011-01-23 | 19:30:21
Blogg: http://batoulfoto.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...