save the date

Lite tankar kring värderingar, lagmoral och föreningsliv

Datum: 2010-10-06 Tid: 17:02:25

Hur gör man när allt känns bakvänt? När den egna personen gör tvärtemot de egna värderingarna?

Jag har knappt någon tid för bowlingen och jag får dåligt samvete av det, gentemot klubben och gentemot laget. Känns inte alls rätt. Jag har den synen att antingen är man med i en klubb/ett lag och då lägger man ner 100% (eller ja, i varje fall 90% då om man har jobb/skola) energi och engagemang på det. Annars kan man lika gärna inte vara med.
Och bäst som jag står i valet och kvalet om jag överhuvudtaget ska fortsätta med bowlingen så får jag höra att det inte är någon fara, att det är fullt accepterat att vara frånvarande och oengagerad.

Hur gör man då? Lägger man de egna värderingarna åt sidan och faller in i lunken eller håller man hårt på sina principer och kliver åt sidan?

Så går mina tankar så här på onsdagseftermiddagen, medan kycklingen fräser på i stekpannan. Och vad vore lite filosofi á la Tilda utan en bild som jag lekt med i Photoshop? Inte mkt, så här kommer den.

annis

Hej , fin blogg! :)

2010-10-06 | 17:05:56
Blogg: http://annnaiz.blogg.se/
Lena

klart du inte ska sluta med bowlingen, det är väl bra att du fått förståelse från klubben så länge du studerar..Ta det possitivt.

2010-10-06 | 18:26:37
Emelie

Känner precis likadant, det är bara att följa hjärtat. Själv anser jag att utbildningen är viktigast, har hela livet framför mej och vissa dagar funderar jag faktiskt på att lägga kloten på hyllan för att jag är så oengagerad. Som sagt gör det som känns bäst för dej :) det där löser sej!

2010-10-06 | 21:47:54
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
Ninnis fotoblogg

Skulle du vilja rösta på mig här så skulle du vara bäst! Jag är nummer sju!



http://gilraen.blogg.se/2010/october/finalisterna-i-fototavlingen.html#comment

2010-10-07 | 09:12:07
Blogg: http://missebonie.blogg.se/
christin MODE inredning personligt

Sv, behövs verkligen en sån dag! =)



Det är väldigt svårt att få tiden till att räcka till, oavsett vad man vill göra så finns alltid en massa måsten med!

2010-10-07 | 10:24:39
Blogg: http://justlikecandy.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...