save the date

Min Pajas

Datum: 2010-11-01 Tid: 22:12:36


Tack för omtanken alla ni som frågat om och hållt tummarna för min katt!

Pajas var superduktig hos vetrinären, höll sig förvånansvärt lugn och sansad. Dock stretade han emot enormt när sköterskan skulle ta temperaturen. Men det är väl ingen som gillar att få en termometer uppkörd i baken av en främmande människa, so I don't blame him.

Vetrinären misstänker att Pajas har epilepsi. Det är tydligen inte jättevanligt för katter, betydligt mer vanligt för hundar. Det enda vi kan göra nu är att avvakta och se om anfallen han har haft blir värre eller om det försvinner av sig själv. Blir det värre måste vi sätta in medicin, vilket ger kraftiga biverkningar på bland annat levern. Så håll tummarna för att vi slipper det.

Pajas är min älskade lille bebis och nu mår han inte bra och jag känner mig så hjälplös och ledsen. Så jag kommer nog vara lite låg ett tag framöver, hoppas ni har överseende med det.


Sasha

Vilken söt bild :) Du har verkligen fångat "det" på bilden =)

2010-11-01 | 22:24:37
Blogg: http://sashas.se
Emelie

Åh, stackars Pajas :( hoppas verkligen att han slipper mediciner och blir frisk från det där :(

2010-11-01 | 22:36:46
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
J e n [fotografi] - Fotograf i Västervik

Usch och fy, jag lider med dig och Pajas. Vet hur det är att oroa sig för kissen. Misstänkte att vår ena katt hade astma och även den medicinen ger biverkningar på lever osv, men tack och lov var det inte det. Hoppas ni har samma tur!

2010-11-01 | 23:32:06
Blogg: http://piecesofjen.blogg.se/
Lena

Härlig bild på Pajas..Tror alla håller tummarna för "go" Pajas..Kram

2010-11-02 | 06:17:12
Madde

usch, hoppas verkligen det icke är någeon fara. Har själv två katter och jag vet icke hur jag skulle beté mig om någe hände dem.

2010-11-02 | 08:18:02
Blogg: http://amatorfotografen.blogg.se/
Yum

Sv:Naaaw, sååå gullig katt ♥ Önskade att jag också hade en :3

2010-11-02 | 11:31:41
Blogg: http://yum.webblogg.se/
Karoline

Hej.



Tråkigt besket om Pajas, det är väldans jobbigt när en fyrbenta hjärtan blir sjuk. Min arbetkamrats katt har epilepsi men med rätt medicinering så mår katten som en helt vanlig katt. Så vi håller tummarna att det går lika bra för Pajas.

Tack för en trevlig sidan.

/Karoline

2010-11-05 | 11:26:19
Blogg: http://norrasidan.blogg.se/
Sandra

Min älskade katt Harry fick epilepsi.

En bieffekt de inte berättade för oss var att det gjorde honom förstoppad (det var opiater i medicinen han fick) och han kunde inte längre få upp hårbollar.

Vilket ledde till två operationer på två år, av tarmarna där allt hår fastnat.

Den andra överlevde inte min lilla hjälte!

Så jag hoppas av hela mitt hjärta att ni slipper gå igenom samma sak!

2010-11-06 | 10:19:55
Blogg: http://pappersprinsessan.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...