save the date

Min helg i text och bilder

Datum: 2010-12-13 Tid: 01:02:24

Först och främst - GLAD LUCIA!
Så, nu fick jag det sagt också. Nu ska jag berätta om min helg.

I fredags åkte vi som sagt till Norrtälje. Vi kom ganska lagom till Idol-finalen. Om jag kort ska kommentera den så kan jag väl säga att det inte var någon jätteskräll att Jay tog hem segern. Dock tycker jag att tar man sig till Globen så är man en vinnare ändå och Minnah gjorde bättre ifrån sig än Mr Smith i fredags, framförallt i första numret men också när hon sjöng vinnarlåten. Så jag tänker inte beklaga att Minnah inte vann, jag säger istället grattis till henne och jag är säker på att hon har en artistkarriär framför sig!

På lördagsförmiddagen anlände herr Gustavsson och fröken Ottosson till Norrtälje och jag och Emelie tog en fotopromenad i Vigelsjö.



Efter promenaden gick vi hem med frusna fötter och ställde oss i köket för lite julstök. Då skulle det bakas pepparkakor och pepparkakshus. Eller ja, pepparkaksbinge snarare. Ni som kan er Kalle Anka vet vad jag pratar om när ni ser bilden lite längre ner här.



Lördagkvällen bjöd på god mat, underbart sällskap, spel, skratt och skoj. Kan inte bli bättre!

- Djur som idisslar!
- Kanin!?
- Nej, en sån där med spenor!
- Tjur!?

Hm hur tänkte du nu?

- Växer i Paris.
- Eiffeltorn!?

Jorå, de där Eiffeltornen växer som ogräs..





Igår besökte vi Norrtälje Bowlinghall en sväng för att sedan köra hemåt mot Norrköping igen. Väl hemma hann vi kasta i oss lite middag, sedan var det dags för lite bridge. En fin avslutning på en toppenhelg!

Hoppas er helg var lika härlig som min! :)
Emelie

En helt underbar dag!! Hade så himla roligt :D Jag sitter för tillfället och går igenom alla mina bilder, så snart kommer ett inlägg hos mej också :)

2010-12-13 | 12:55:03
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
ElinLouise

sv: Jag håller helt klart med dig !!!!

2010-12-13 | 15:21:46
Blogg: http://eelinslife.blogg.se/
Anonym

Hahaha ja det var verkligen en kanon helg. Kram

2010-12-13 | 15:44:53
Hannah - Driver eget företag som fotograf!

svar: jag kan inte göra annat än att hålla med dig!

2010-12-13 | 16:57:09
Blogg: http://hannahsfoto.blogg.se/
Emelie

Sv: Haha ja den var ju enorm :P

2010-12-14 | 13:31:41
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
Peters bildmagi

Tack för den fina kommentaren.

Du har många läckra bilder här också.

2010-12-14 | 14:55:51


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...