save the date

Dreams

Datum: 2011-05-24 Tid: 09:49:50

Inatt drömde jag mardröm angående bröllopet. Det är väl tredje eller fjärde gången det händer nu.

Jag sov hos min pappa dagen innan bröllopet och han bor på en ö så jag hade med mig alla saker dit. Klänning, ringar, underkläder, festprogram, ja allt. Så gick jag upp på morgonen och var himla glad och pirrig, det var ju min bröllopsdag! Tiden gick och sen glömde jag bort den, helt plötsligt var den halv ett, och jag skulle vara hos frissan inne i stan vid övart över elva. Det tar ca en halvtimme in till stan och man måste åka båda båt och bil. Så jag skriker till pappa att VI MÅSTE ÅKA!! Och så springer jag och samlar ihop alla saker jag ska ha med mig. Jag försöker tänka en extra gång så jag inte ska glömma nåt. Jag tänker att det kanske är bra att ha telefonboken i almanackan med sig om jag behöver ringa till nån. Öppnar väskan och där ligger typ 50 telefonböcker/almanackor. Panik, och det slutar med att jag tar med allihop.
När jag äntligen packat allting kommer jag ut ur huset, ja då sitter pappa och min blivande och äter tårta och fikar. Och jag skriker panikartat: HALLÅ, VI MÅSTE ÅKA, JAG ÄR SEN!!!
När vi kommer till båten måste den ösas, mer än halva båten OCH bryggan ligger under vatten. Vi står och öser länge men det går inte så vi måste åka fyrhjuling till andra sidan ön och ta en annan båt. Innan jag sätter mig på fyrhjulingen med all packning tittar jag på klockan. Då är den halv fyra, och vigseln började tre.. I samma ögonblick börjar det ösregna också. Sedan vaknar jag.


Modell: Elin Griberg Lindqvist
Makeup och hår: Madeleine Jansson


Appropå drömmar, vad gör man när man har två drömmar som krockar med varandra? Tänk dig att dina två högsta drömmar är dels att bli fotbollsproffs i Argentina, och dels bli supermodell i Paris. You can't do both. Vilken dröm tar du sikte på, vilken väg följer du?
becca

svar: hehe, jag har faktiskt ingen aning! Jättekonstig!

2011-05-24 | 10:05:45
Blogg: http://fotobex.blogg.se/
ElinLouise

De där lät inte som någon rolig dröm inte!



Åh vilken fin bild på mig själv. Min vän är duktig hon ;) !!



sv: Agust kom hem idag, fast jag fick hämta honom med tanke på att han satt fast under en trappa :/ stackars min lilla baby!!

Hoppas allt är bra med dig Tilda. I miss u, <3

2011-05-24 | 10:47:05
Blogg: http://elins.spotlife.se
Fotograf Laila Villebeck

Oj, vilken avancerad mardröm!!!



Ang vägvalet med två stora drömmar i livet så är det nog tillfälligheter som avgör vad man väljer... Tror du inte det? Och det man inte väljer kan man syssla med vid sidan av ofta. Skönt att ha flera drömmar för då har man något nytt att satsa på om den första drömmen inte håller eller inte går att uppfylla av någon anledning :D

2011-05-24 | 13:20:26
Blogg: http://lailavillebeck.blogg.se/
Rebecca

Gud vilken fin bild!

2011-05-24 | 14:50:10
Blogg: http://rebeccaarehn.blogg.se/
natalie [foto]

sv: så lite så :)

2011-05-25 | 13:38:26
Blogg: http://natalien.webblogg.se/
Tess

Jättefint foto, härligt ljus! :)

2011-05-25 | 15:16:22
Blogg: http://capturedfotoandmedia.se


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...