save the date

24 dagar på mig att bli vacker

Datum: 2011-05-11 Tid: 20:18:07

Idag fick vi urvalsbilderna från testfotograferingen med Emelie. Alla bilder var jättebra, tekniskt sett alltså. Emelie är ju en kanonfotograf och hon var väldigt peppande, glad och härlig under fotograferingen, så hon har gjort ett bra jobb! Det var motiven det var fel på. Speciellt jag, herregud så jag såg ut! Var det inte dubbelhakor så var det konstiga grimaser och fula miner. Nej usch och fy alltså, jag avskyr att vara med på kort för jag blir aldrig bra!

Trynet kan jag ju inte göra så mycket åt tyvärr, men jag har iaf bestämt mig för att göra mig av med några extra hakor. Det borde väl öka chansen till bra bilder tänker jag. Jag har 24 dagar på mig att bli vacker. För det måste man vara på sin bröllopsdag. I ren panik körde jag ett spontanaerobicspass här hemma idag.



Det här blev ett neggo-inlägg nu men det får ni ta. Är ärligt talad stressad nu och lite panikslagen över det faktum att jag kommer att se ut som hej kom och hjälp mig på varenda bröllopsbild..
Anneli - A'la Foto

Var bilderna verkligen så illa? Jag tycker du är jättefin och det visar du på alla dina bilder! Det är fotografen som ska ha koll på dubbelhakor osv så att alla ska få känna sig vackra...jag tror inte ett skvatt på att du inte blev bra på bilderna...i såna fall tror jag mer på att fotografen inte kunde fånga dig på ett fint sätt! OCH att du har för stora krav på hur du ska se ut!



Matilda...du är vacker...försök att slappna av och njuta av dagen! Och släpp kraven på att du ska se perfekt ut på bilderna...försök att ha roligt istället och glöm fotografen och resultatet...då kommer det bli bäst. Det är jag övertygad om!

2011-05-12 | 03:27:13
Blogg: http://alafoto.se/blogg
ElinLouise

<3

2011-05-12 | 07:44:09
Blogg: http://ee
ElinLouise

<3

2011-05-12 | 07:44:48
Blogg: http://ee
Anna

Klart att du inte kommer att se ut som ett hej och hjälp på korten. Men träning stärker självkänslan :)

2011-05-12 | 12:00:54
Fotograf Laila Villebeck

Jag tror bestämt att fröken fotograf har höga krav på sig själv när det gäller att vara med på bild? Du är jättefin och när du får på dig brudklänning och högklackat (om du ska ha det?) så kommer du att få en helt annan hållning och då kommer allt att falla på plats :) Tänk inte för mycket på hur resultatet ska bli, för det syns på bilden. Slappna av och ha kul - det är er dag!

Och om du nu ändå oroar dig för dubbelhakor så tala om det för Emelie, hon är såpass duktig att hon kan hjälpa dig igenom det :D

Pepp pepp!

2011-05-12 | 12:05:39
Blogg: http://lailavillebeck.blogg.se/
Emma Roodla - Fotograf

neeej lägg av, jag tror du kommer bli jättefin ser fram emot o f¨se alla bilder sen :)!!!

2011-05-12 | 12:34:05
Blogg: http://babiidarling.blogg.se/
Fotograf Laila Villebeck

SJÄLVKLART vill man se bra ut på sina bröllopsbilder :) Det jag menade var att du kanske inte ser så illa ut på bild som du tror ;) Ja, du vet ju själv hur du blir bäst på bild så le, bara le :D Det kommer att bli jättebra!!!

2011-05-12 | 13:24:40
Blogg: http://lailavillebeck.blogg.se/
Katta

Skärp dig nu, unga fröken! Du KAN inte se dålig ut på bilderna! Alla bilder jag sett på dig har bevisat motsatsen nämligen! Fundera inte så mycket, du kommer stråla och vara jättevacker på er stora dag så slappna bara av. Njut av att du får din Micke på riktigt och låt allt annat bara hänga med.

Många kramar

Katta

2011-05-12 | 13:33:40
Anneli - A'la Foto

Att fånga ljuset rätt kan i princip alla lära sig. Däremot att få en ovan människa framför kameran att känna sig vacker och bekväm och få fram de bästa vinklarna av denna person...det är det som skiljer en bra fotograf mot en fantastisk!



Jag har ingen aning om vad som gäller här...om det är så att ni kanske inte har rätt fotograf eller om du är för självkritisk men jag blir så ledsen för din skull när jag läser dina ord. Hur roligt kommer du ha på din bröllopsdag om du ska gå och oroa dig för hur du kommer se ut på bilderna sen? Om du ska stressa över att alltid vara i rätt vinkel för kameran? Och hur mycket tid kommer inte gå åt till att du ska godkänna alla bilder som fotografen tar?



Nä, det räcker kanske inte att slappna av och njuta av dagen för att du ska bli nöjd med bilderna...men jag tror ändå att du får ut mest av din dag om du kan slappna av, tänka på kärleken och vilken dag det är och njuta istället för att bara tänka vinklar och att du måste bli bra på bild!



Jag önskar dig en fantastisk bröllopsdag och jag hoppas att detta bara är nervositet inför bröllopet som gör att du tänker såhär! Jag hoppas du kan slappna av och njuta!



Och jag säger det igen...JAG tycker du är vacker och jag är alldeles övertygad om att du blir superfin på bild! :O)

2011-05-13 | 02:33:37
Blogg: http://alafoto.se/blogg
Anneli - A'la Foto

Måste få tillägga att även ifall du idag inte blir nöjd med bilderna så tror jag att du om tio år kommer vara så glad över dem och se hur vacker du och ni är!

2011-05-13 | 02:35:07
Blogg: http://alafoto.se/blogg
Fotograf Viktoria Wigenstam

Sv: Förstår precis hur du känner! Blir i princip aldrig bra på kort själv om man inte arrangerar ordentligt! Ett bra kort har väl kanske 1 timmes fix bakom...huva...

Men oroa dig inte! Trots att jag blir likadan så blev mina bröllopsfoton jätte bra, och då hade vi ingen proffesionell fotograf heller ;) Så det kommer säkert att bli jätte bra i slutändan! Trots allt så är det ju inte bilderna som gör dagen :)



Hoppas i alla fall att det kommer till att kännas lite bättre, man vill ju faktiskt på sin stora dag känna sig så fin som möjligt! :)

2011-05-13 | 18:03:43
Blogg: http://viccivicci.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...