save the date

Tilda tycker till - om Alla hjärtans dag

Datum: 2011-02-14 Tid: 13:55:33

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Valentine's day.
För mig är Alla Hjärtans Dag två saker.

1. Kärlekens dag då man kan fira lite extra med de man tycker mycket om, speciellt med pojkvännen/flickvännen kan man mysa lite extra och passa på att ha lite kvalitetstid med varandra om man har tid och möjlighet till det.

2. Dagen då vi som inte är singlar i vissa fall måste försvara våra förhållanden efter som de som ÄR singlar bara kräks på allt gulligull runt omkring dem. Många singlar verkar tycka att Alla Hjärtans Dag är ett stort hån mot dem som inte har någon att hålla i handen. Men det är inget personligt MOT dem, det är bara kära människor som vill gulligulla lite extra en dag per år. Det kan man väl kanske unna dem (oss?).

För övrigt är jag inte världsbäst på att fira Alla Hjärtans Dag. I år blir det inga blommor, ingen choklad, inget restaurangbesök. Sambon får nöja sig med en extra puss :) Han vet att jag älskar honom alla dagar om året, jag behöver inte visa det extra idag.
Vi sparar dessutom vårt kärleksfirande till den 4 juni. Då ska vi fira vår kärlek hela dagen, med alla våra nära och kära :)

Vad är Alla Hjärtans Dag för dig och hur firar du?


Modeller: Mattias Svanholm och Anna Kubel
Makeup och hår: Madeleine Jansson
Assistent: Elin Griberg
Foto och redigering: Matilda Bäcker (jag)

ElinLouise

sv. Åh vilken fin bild ;)

Hihi !



Glad alla hjärtans dag på dig vännen <3

2011-02-14 | 14:33:14
Blogg: http://eelinslife.blogg.se/
Anonym

vad fina bilder :)

2011-02-14 | 14:49:37
Blogg: http://bbarahelena.bloggsida.se
Katta

Supersnygga bilder!!!

Vad gäller alla hjärtans dag så tycker jag att det har blivit ett överdrivet reklamjippo för butiker för att kunna sälja saker till ett högre pris än alla andra dagar om året. Kärleken bör firas alla dagar utan att det ska behöva finnas en speciell dag för det.

Men jag hoppas att du å Micke får en fin dag med varandra och tar hand om varann! Snart har ni en alldeles egen dag att fira varje år!

Kramar

2011-02-14 | 16:22:54
Bernhardina

Alla hjärtans dag är dagen jag deppar över att jag är singel på ;) Alla andra dagar tänker jag inte så mycket på det ^^ Och så äter man en semla och mår bättre :3

2011-02-14 | 17:43:56
Blogg: http://bernhardina.blogg.se/
Hea foto

Vilka underbara bilder, dom här måste jag gilla :)



Perfekt med en gillaknapp, så borde fler ha!

2011-02-17 | 14:54:40
Blogg: http://healina.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...