save the date

Nu får vi gifta oss!

Datum: 2011-04-23 Tid: 11:19:27


Här om dagen fick vi papper från Skatteverket. Nu har vi fått klartecken att vi får gifta oss! Ingen av oss är gift sedan tidigare och vi är inte släkt heller. Sicken tur, hade blivit lite jobbigt om man fått tillbaks ett papper där det stod: Grattis Matilda, du har fått en bror.. :P
Nu känns det ännu mer på riktigt, när man fått intyg från Skatteverket att det bara är att tuta och köra!

Haha hittade en rolig historia också i ett bröllopsforum, som jag bara måste dela med mig av. Jag tyckte den var rolig!

En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över något, som vid närmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram.
- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.
- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?
- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.
Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:
- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat.
Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:
- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat. Anden var tyst en stund och suckade sedan.
- Få se den där jävla kartan igen.

Fotograf MissJeni

Haha historien var riktigt rolig :D

2011-04-23 | 15:21:51
Blogg: http://jeni.blogg.se/
IDA - LARSSONSFOTO

HAHA! Den där historien har jag hört innan i annat stuk, den är lika rolig varje gång, haha! :)

Glad påsk på dig förresten! :)

2011-04-23 | 15:53:15
Blogg: http://larssonsfoto.blogg.se/
Mia

Puh vad skönt att ni inte är gifta på annat håll och att ni inte är släkt ;-) Ja nu måste det ju kännas på riktigt att ni snart är man och fru :-)



Bra historia..



Kram Mia

2011-04-24 | 19:43:25
Blogg: http://nattmia.blogspot.com
Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Hahaha, det va bra! O grattis till att ni inte är syskon! ;)

2011-04-24 | 21:17:31
Blogg: http://jenfotografi.blogg.se/
Harriet

hahaha skön hitoria ;D

2011-04-25 | 11:10:15
Blogg: http://strongpersonality.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...