save the date

Någon som såg Så ska det låta igår?

Datum: 2011-04-02 Tid: 09:12:00

Fredagkvällar spenderas ofta i soffan med älsklingen, en skål popcorn och Så ska det låta. Igår var inget undantag. Men jag blir bara tvungen att skriva ett inlägg om Helena Josefsson, som igår tävlade tillsammans med Brolle, mot Erik Segerstedt och Linda Pritchard. Och denna Helena alltså.. ja hon är anledningen till detta inlägg.

Både jag och Micke satt och frågade oss varför hon var med igår? Människan hade svårt att pricka rätt på tonerna och inte hade hon något vidare fördelaktigt utseende heller. Jag brukar sällan välja sida i Så ska det låta, jag tycker bara det är kul med bra musik och att tralla med i en och annan låt och så där. Men igår var jag tvungen att heja på Erik och Linda, för att Helena var så dålig.

Jag tyckte det kändes som att de helt enkelt hade brist på artister. Vem tar in en bakgrundssångerska i ett av Sveriges mest populära underhållningsprogram liksom?
Jag har aldrig sett människan tidigare så jag vet inte hur hon brukar låta (eller se ut) men igår kväll var hon bara helt.. fel. Tycker jag.

Nu är jag nyfiken på era åsikter! Var det någon som såg Så ska det låta igår? Håller ni med mig eller är jag alldeles för negativ?


PS. Peter Settman rockar! Som alltid! DS.
Anonym

Jag håller faktiskt med dig, vi sa också vad var det där!!, tycker inte hon var bra.Eftersom hon arbetar bakom Per Gessle så hade vi nog förväntat oss mer.

2011-04-02 | 10:00:08
Fotograf Annie

Jag tyckte att hon läspade och det störde jag mig på... Sen tycker jag att hennes kroppsspråk var ganska barnsligt och tillgjort på något sätt... Erik och Linda har mycket mer kvalité, Linda sjunger verkligen sjukt bra. :)

2011-04-02 | 10:04:37
Blogg: http://anniesfotografier.blogg.se/
Fotograf MissJeni

Jag såg inge Så ska det låta, men jag såg Talang2011 och DÄR fanns det en kille som kunde sjunga! Jisses vad duktig han var!



Var tvungen att lägga ut ett klipp på bloggen :)

2011-04-02 | 10:22:31
Blogg: http://jeni.blogg.se/
Fotograf Hannah - Driver eget företag

Oj! se där vad man kan tycka olika :) jag tyckte faktiskt att hon var jättebra! Har inte heller vetat vem hon varit tidigare men jag tyckte hon var grym. Annorlunda, men duktig och verkligen inlevelse :)

2011-04-02 | 12:22:22
Blogg: http://hannahsfoto.blogg.se/
Marie

Åh och jag som ÄLSKAR Helena!! ;) Hennes mjuka, spröda röst får mig att rysa. Dessutom gillar jag att hon inte försöker vara som alla andra. Tycker hennes röda lockar passar henne perfekt (även om jag tyckte hon var ännu sötare med längre hår). Jag har totalt lyssnat sönder hennes första soloalbum "Dynamo" och gillar även hennes band Sandy Mouche. Favoritlåtar med dem är "White Lucky Dragon" och "Spiderweb Suit". Till på köpet är hon supertrevlig! Är inte lika förtjust i hennes nya soloskiva på svenska dock, men några pärlor finns även där :)

Helt enkelt tycker jag Helena är fin och värd mycket mer uppmärksamhet!

Men alla får så klart tycka precis vad de vill :) Jag själv gillar inte Linda Pritchard - tycker hon är tråkig och slätstruken... Klart hon kan sjunga, men inget jag faller för.

Ha en finfin dag!!

2011-04-02 | 14:51:11
Blogg: http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se
IDA - LARSSONSFOTO

Jag håller absolut med dig, undrade också vad hon hade där att göra....

2011-04-03 | 13:55:12
Blogg: http://larssonsfoto.blogg.se/
Anneli - A'la Foto

Vad roligt att läsa detta inlägg! Jag kan INTE FÖRSTÅ hur hon kan vara bakgrundssångerska till ett våra största popband i Sverige. Jag avskyr barnsliga röster som försöker väsas fram och det var vad hon hade! Nu är det ju en trend att ha just det och jag tycker det är så tragiskt att man inte använder hela sin röst och sitt potential. Nä, hon var verkligen botten tyvärr.

MEN...hennes utseende spelar ingen roll tycker jag...då jag inte tycker det spelar någon roll hur man ser ut för att kunna sjunga eller vara med på tv. Hennes utseende var dock inget som tilltalade mig men det är skönt med människor som vågar ha en personlig stil även ifall det barnsliga uttrycket tog sig in i även utseendet!



Vad jag blev lite ledsen på var att Eric sjöng mest och inte lät Linda komma fram som hon borde. Hon är en fantastisk sångerska som är rena motsatsen till den moderna barnsligheten!



Och så klart...Peter är bra som vanligt!



Jag måste säga att jag gillar både dina åsikter och att du skriver om dem! :O))))



Ha det gott!

2011-04-05 | 01:02:39
Blogg: http://alafoto.se/blogg


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...