save the date

Sol- och badhelg!

Datum: 2010-07-11 Tid: 21:31:14

Vi har solat och badat och kopplat av. Jag var riktigt sur i lördags mitt på dagen för då var det mulet. MULET!! Här är det strålande sol och tropisk värme i veckorna när jag sitter i den där äckliga postbilen och dricker mitt pissljumma vatten för att överleva. Och så är man äntligen ledig och åker ut på landet för att sola och bada. Och då kommer molnen?! Inte rättvist tyckte jag och hängde läpp ett bra tag. Solen kom dock senare på eftermiddagen och jag blev lite gladare igen.



Lördagen avslutades med vattenmelon i kvällsolen. Helt underbart!
Snyggt fotat av Micke också, som komponerade bilden så att det såg ut som om jag hade en röd blomma i håret. Det är i själva verket en röd pelargon som står ett par meter bakom mig på altanräcket.



Djur finns det gott om på landet och jag lyckades fånga en ekorre och några svalor på bild. Inga guldbilder direkt, men så är jag ingen djurfotograf heller. Och de rackarna lät mig inte komma så nära heller. De förstod inte mitt problem när jag sa åt dem att sitta kvar eftersom jag bara hade ett 28-75mm objektiv på kameran och inte kunde zooma speciellt långt. Dumma djur!



Idag söndag, tog jag och Micke årets första dopp! Jag tror banne mig att det var 2000-talets första dopp, fram till idag hade jag inte badat i svenskt vatten på många herrans år. Men idag var det dags. Visst var det lite kyligt och jag stod på badstegen en bra stund innan jag äntligen vågade mig i. Det svalkade skönt och jag poserade stolt framför kameran som nybadad!

julia&cornelia

sugen på att vara med och tävla i veckans blogg?..

gå in på denna blogg och anmäl dig direkt! :D

2010-07-11 | 22:14:46
Blogg: http://juliaacorneliaa.blogg.se/
izza

vilka härliga bilder!

2010-07-12 | 00:00:38
Blogg: http://izzahahne.blogg.se/
awww

fina bilder:) min helg har varit bra!

2010-07-12 | 00:14:19
Blogg: http://amandawahlgren.blogg.se/
sara

svar: ja, det är synd det där. studenter borde ju också få vara lediga och återhämta sig. fattar inte varför ni ska båda studera och jobba och knappt få några pengar. sjukt!

2010-07-12 | 13:20:05
Blogg: http://smuls.blogg.se/
elvira stehn

Hejsan! Jag har dragit igång ''veckans blogg'' igen, anmäl dig i min blogg på detta inlägg: http://elvirast.blogg.se/2010/july/veckans-blogg-1.html jag väljer ut tio finalister, så håll koll om det blir du ;)

2010-07-12 | 16:22:55
Blogg: http://elvirast.blogg.se/
Lena

Åhhhh vilka fina bilder på dig och blivande maken.... hihhii

2010-07-17 | 16:57:22


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...