save the date

Det här visste du inte om bröllop

Datum: 2010-06-17 Tid: 22:03:09

Eller ja, det här visste inte JAG om bröllop..

- Att fåglar dör av riset som kastas på brudparet är en myt. Fåglar äter inte ens ris, och även om de gjorde det sväller det enbart när det kokas. De sväller alltså inte ens i ljummet vatten, således ej heller i små fågelmagar.

- Passionerat sex på bröllopsnatten hör till det ovanliga. Brudparet är ofta för trötta efter en så pass händelserik dag.

- Den som svarar JA högst i kyrkan blir den som får bestämma mest i äktenskapet, enligt bröllopsskrock.

- Om man blir bjuden på bröllop men tackar nej, förväntas man enligt tradition ändå köpa en present.

Källa: Bröllopstorget


' * ♥ . p o u l i n e . ♥ * '

SV: å vad skoj! Grattis till D700! :D

2010-06-17 | 22:50:10
Blogg: http://poulines.se/
Michaela - Gäst hos Gester

det där med riset bör tänkas på. traditionen är så fin, så det känns skönt att de stackars små liven har vett att inte äta dem :)

2010-06-18 | 13:29:32
Blogg: http://hosgester.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...