save the date

Tilda tycker till - om årets melodifestival

Datum: 2011-03-13 Tid: 08:48:56

Jag tyckte rätt låt vann igår. Faktiskt! Bra och lätt låt att sjunga med i + ett snyggt och originellt nummer, det är sånt som gör en vinnare! Så heja Sa-a-a-a-a-a-a-de, hoppas du tar Tyskland och resten av Europa med storm!

Jag kan lätt tycka till om fler bidrag och därför tänker jag göra det också.

1. In the Club - Danny
En blek "kopia" av Erics låt, då de körde lite samma stuk med pop och boybandskoreografi. Men det finns bara plats för ett sånt nummer i finalen och det var inte Dannys..

2. Spring för livet - Sara Varga
Jag var faktiskt nervös att den här skulle vinna, men jag tröstade mig med att hon faktiskt kom från andra chansen och de bidragen har aldrig vunnit. Människan kan inte sjunga tycker jag, klenare röst får man leta efter. Låten är väl lite kul iofs, men passar inte i de här sammanhangen.

3. Oh my God - The Moniker
Tyckte först att den här låten var helt sämst men den växte när man fick höra den några gånger. Minnesvärt nummer och snyggt klädbyte.

4. Seven days and seven nights - Brolle Jr
Den här låten kom sist av en anledning. Den var jättetråkig! Brolle är en cool artist, men hans låt drog ner honom på nivåer som inte var värt Andra Chansen ens en gång.

5. E de fel på mig - Linda Bengtzing
Ja det är det! Haha nej då, det är det inte. Det klassiska schlagernumret, och jag tycker det är bra att det fortfarande finns sådana bidrag kvar. Minner om svunna tider. Men hon har gjort bättre låtar, den här fastnade inte riktigt.

6. Leaving home - Nicke Borg
Jag gillade låten faktiskt, jag är svag för hårdrocksballader. Dock var den lite för klen för melodifestivalen just, för den lyfte inte riktigt i refrängen, så som en melodifestival låt måste göra. Men jag har inget emot att höra den på radion framöver.

7. Me and my drum - Swingfly
En av de absolut starkaste refrängerna genom hela tävlingen och man har svårt att både sitta still och låta bli att sjunga med. Verserna är det lite värre med förstås, rap är inget man nynnar med i. Men overall en schysst låt!

8. I'm in love - Sanna Nielsen
Okej låt, men inte mer, hon har gjort låtar genom åren. Dessutom tyckte jag att hon var stylad som en tant, även om inte det har med låten att göra.

9. The King - The Playtones
Jag har svårt att erkänna det, men det är en rätt bra låt. Den sticker ut och den fastnar. Sedan att de ser ut som om de är hämtade ur Galenskaparna eller nåt dylikt, det är en helt annan femma.

10. Popular - Eric Saade
Och så vinnerlåten då. Som jag som sagt tycker har hela paketet för vad en vinnarlåt ska ha. MEN... (för att citera Tony Irving), det finns en hake. Precis som med alla bra låtar, tycker man att man känner igen dem. Och kanske har upphovsmännen hämtat LITE för mycket inspiration från ett tidigare melodifestivalbidrag.



Lyssna på refrängen. Känns den igen..?
L.I.N.N.E.A ♥ (Headerfixare)

SV: Vad kul!:D

Allt bra idag?? Fin blogg föresten!:D

2011-03-13 | 08:56:15
Blogg: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
L.I.N.N.E.A ♥ (Headerfixare)

SV: Vad bra!:D

2011-03-13 | 09:04:36
Blogg: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
S O F I E S ♥ F O T O B L O G G

Din blogg är JÄTTEFIN!

2011-03-13 | 10:34:32
Blogg: http://sofielove.blogg.se/
My

Tack för omtanken. Allt bra? :)

2011-03-13 | 12:04:13
Blogg: http://fromdepptopepp.blogg.se/
L I N D A [ personlig foto blogg ]

Nu har jag lagt till dig som en länk på min blogg, för jag gillar din blogg väldigt mycket + go Nikon! :D



Skulle vara roligt om du la till mig via bloglovin!

2011-03-13 | 12:23:44
Blogg: http://lindarizberg.blogg.se/
Bernhardina

Jag håller med om mycket som du har skrivit! :) Personligen är jag inte överförtjust i vinnaren, tycker att texten i Saades låt är bland den töntigaste jag hört.. -.- Swingfly hade varit bättre om inte låten handlade om nån random trumma O_o

2011-03-13 | 14:43:04
Blogg: http://bernhardina.blogg.se/
Sanna (:

JätteFin blogg!!!! :D

2011-03-13 | 18:28:37
Blogg: http://fotbollssanna.blogg.se/
Jill

2011-03-13 | 20:58:17
Sebbe

Skärpning Tilda, rätt låt vann inte ;) Den där kommer ju inte funka i Europa, de är för mycket MTV a la USA över den, stel och lite trist :P

Swingfly eller The Moniker hade varit så mycket bättre i den stora finalen ;)

2011-03-14 | 12:04:55
Olivia

Tack så mycket! :)

Låtarna är ju identiska! ;)

2011-03-18 | 07:43:56
Blogg: http://oliviasfoton.webblogg.se/
Anneli - A'la Foto

Det bästa inlägget jag läst om melodifestivalen! Kloka tankar har du... Menar du att när du hörde "Popular" första gången att du kände igen "Kall som is" redan då? Imponerande i så fall!



Mina åsikter är ganska liknande dina förutom "Popular". Låten är tråkig och har en harmoniförändring som stör mig! Men framför allt är ju hela hans nummer en kopia från förra året...med en uns tråkigare låt och lite glassplitter!



Min andra åsikt är att Danny inte är en blek kopia av Saade. Danny kan ju sjunga som en gud men denna låt var ganska tråkig. Efter en halv sekund så kunde man refrängen för att den var så enformig!



Jag tycker Saade borde ha vunnit förra året...det året vann han pga att han inte vann förra året och vi gjorde en sån flopp med det vi skickade! I år borde vi ha skickat Linda Pritchard eller Loreen. Båda med fantastiska röster, intensiva och framför allt välgjorda snygga låtar!



Men jag håller med dig om Sara Varga. Hennes rös...njaee...och låten är söt men absolut inte i detta sammanhang!



Kul att läsa dina åsikter! Hit kommer jag flera gånger efter såna här sammanhang! :O)))



2011-03-19 | 13:33:53
Blogg: http://alafoto.se/blogg


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...