save the date

(Mar)drömmar om bröllopet

Datum: 2011-02-21 Tid: 09:38:29

För en tid sedan drömde jag mardröm om bröllopet. Jag drömde att vi skulle gifta oss utomhus, i Stockholm, och regnet bara öste ner. Till råga på allt hade jag glömt min klänning i Norrtälje (ca 2 timmars bilfärd t.o.r) så någon var tvungen att åka och hämta den. Gästerna ledsnade på att vänta och gick och åt på någon närliggande restaurang. När klänningen väl kom var det inte min klänning, men den fick duga. Dock fick jag liksom aldrig av mig tröjan för att kunna sätta på mig klänningen, jag hade lager på lager på lager av tröjor som aldrig tog slut.

Inatt hade jag min andra mardröm om bröllopet. Det var på middagen och jag hade bytt om till vanliga kläder av nån anledning. Men på middagen ville jag vara fin så jag skulle byta tillbaks till min brudklänning. Jag fick dock inte av bh-banden på bh:n och stod där och krånglade med de. Medan jag försökte byta om stod mamma i köket och stekte nån slags förrätt för vi kom på att ingen hade tänkt på någon förrätt.
Till slut ledsnade jag på bh-banden och stoppade helt enkelt in dem innanför klänningen. När jag väl kom ut till borden igen hade jag missat ett liveband och två tal.

Är det normalt med såna här drömmar inför det egna bröllopet? Jag hoppas verkligen inte det är sanndrömmar!


Från Sara och Alexanders bröllopsfotografering
2010-07-03, Estuna Kyrka

Sara

Jag tror att det är normalt! Jag har också mardrömmar lite nu och då om bröllopet.

Min kompis som är gift påstår att det är helt normalt, och tröstar mig med att allt som du drömmer INTE kommer att hända eftersom man då är extra noga med att ordna och kolla upp de sakerna du drömt om :) Jag har haft många mardrömmar redan, och jag hoppas verkligen inte någon av dem är sann! Haha. ;)

2011-02-21 | 10:24:01
Blogg: http://saralene.blogg.se/
lisacorneliaa§

fin blogg :D

2011-02-21 | 12:46:43
Blogg: http://lisacorneliaa.blogg.se/
Erika Hallman

Jag tror att det är fullt normalt att ha sådana drömmar!



Vilken fin blogg du har :)

2011-02-21 | 13:37:04
Blogg: http://erikahallman.beldo.se/
FotografOlivaoLsson

Hemskt :(

2011-02-21 | 15:33:03
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Hanna

Haha, vilken mardröm. Det kommer säkert gå tusen gånger bättre än så!

2011-02-21 | 17:47:30
Blogg: http://hannaagren.se/blogg/
Fotograf Laila Villebeck

Vilka mardrömmar! :) Det är klart att det är normalt att ha mardrömmar inför sitt eget bröllop! Det är ju en stor dag i ens liv och man vill ju att allt ska klaffa.



Allt kommer säkert att gå kalasbra! Don't worry, be happy ;)

2011-02-21 | 20:23:18
Blogg: http://lailavillebeck.blogg.se/
Diman Dilir

hemskt! men du är nog bara lite nervös, brukar vara så ! hoppas det blir lyckat iaf! :) ♥

2011-02-21 | 21:17:52
Blogg: http://diimans.blogspot.com


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...