save the date

Bröllopsbestyr i Norrtälje

Datum: 2011-02-06 Tid: 16:20:15


Vi hyrde en liten Ford på Statoil (vår egen bil står fortfarande på verkstan) och begav oss till Norrtälje i fredags, med främsta syfte att ordna massa saker inför bröllopet. Självklart passade vi på att umgås och kramas med våra nära och kära också :)
Vi fick en hel del gjort i helgen och det känns skönt!

Floristen
Vi besökte blomsteraffären Fru Grön i Norrtälje och blev väldigt bra bemötta. Vi fick den hjälp och service vi sökte och det kommer bli kalasfint med blommorna, jag är jättenöjd! :)

Bageriet
Vi har jagat tårta hela helgen och egentligen utan större framgång.. Men vi besökte Flygfyrens bageri på vägen hem idag och fick lite information som verkade vettig så jag ska ringa dit imorn så ska vi se om vi inte kan få ordning på tårtan också!

Inbjudningskorten
Inbjudningskorten (och resten av våra trycksaker) trycks av Tryck och Data och vi hämtade dem personligen eftersom vi ändå var i krokarna ;-) Kalasfina är dem, det ska bli kul att skicka ut dem!

Cateringen
Vi anlitar Lipperts Catering och vi har hittills blivit alldeles förbluffade över den fantastiskt fina servicen! När vi kom dit blev vi bjudna på mat som han höll på att laga, vi smälte lite för det var så gott! Sedan gick vi igenom menyn och han lyssnade verkligen på våra önskemål och kom med kreativa och bra förslag som fick det att vattnas i munnen, trots att vi nyss hade ätit. Menyn spikad helt enkelt, känns jättebra!

Det var min helg det. Hoppas ni har haft en kalashelg också!
kaffehörnan

sorry att jag ej har svarat innan

Jo jag har fått mejl

De var ju litet tag nu

Du hade väl fått 50 på bloglovin

2011-02-06 | 17:51:06
Blogg: http://www.kaffehornan.se
Malin

sv: Jag kan ju alltid försöka ;)

De ska alltså inte vara bilder som kommer från bildarkivet utan dom ska vara nytagna den dagen? :p

2011-02-06 | 19:18:32
Blogg: http://maalinsfoto.blogg.se/
Sara

Oj vad intressant att läsa om er bröllopsplanering :)

2011-02-06 | 19:32:26
Blogg: http://saralene.blogg.se/
Malin

sv: Toppen, kan ju alltid försöka :)

2011-02-06 | 19:50:50
Blogg: http://maalinsfoto.blogg.se/
Sara

Men du, den där bagaren, "Bageriet", där uppe som du har tagit bild på, vi anlitade dem, de är sååå bra! snacka om himmelriket! Ett tips bara! billigt var det också :D Vi hade iof cupcake tårta, men ändå :D

2011-02-07 | 19:10:20
Blogg: http://akelah.blogg.se/
FotografOliviaOlsson

Spännande :D

2011-02-11 | 18:21:59
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...