save the date

Roligt Idolklipp

Datum: 2010-11-12 Tid: 10:28:01

Klickade in på Idolsajten bara för att kolla vilka låtar Idolerna har valt. Det är rocktema ikväll och som vanligt håller vi våra tummar för Minnah! Hon sjunger Jump med Van Halen.

Bäst som jag surfade runt på Idolsajten hittade jag det här roliga klippet med Weise, Olle och Jay, haha! Skrattade gott åt det och därför delar jag med mig till er andra :)

Linn

Hej!



Jag tänkte fråga dig en sak...



Det händer ofta mig att mina kunder inte förstår varför jag behöver redigera bilderna, varför dom inte bara kan få dom direkt..



Sen har det hänt en gång att en kund valde ut 20 bilder som ingick i paketet som jag skulle redigera och sen bad han om resten oredigerade på en cd-skiva...



En annan gång bad en kund mig om 5 extra cd-skivor med de utvalda bilderna på, och när jag sa vad det skulle kosta, blev dom sura och fattade inte varför jag tog betalt för det...



Har du någon gång upplevt nått liknande? Och hur har du i så fall förklarat för kunden hur det funkar? Eller hur tycker du man ska göra?



Jag försöker ju vara trevlig och bemöta dom väl, men såklart kan jag inte ge ut mina bilder gratis eller oredigerade...



Mvh Linn - LH-foto

2010-11-12 | 11:49:44
Blogg: http://lhfoto.blogg.se/
Sjukatanke

Hej! Vi är två stycken, en kille och en tjej, som nyligen startat vår nya sida Sjukatanke.se där vi samlar andras tankar för att fylla vardagen med leenden och glädje.



Dessutom har vi en tävling varje vecka där vi väljer vår favorit, vinnarens pris blir att finnas högst upp på sidan i en hel vecka. Detsamma gäller den som fått flest "Gilla!" under veckan.



Några exempel på tankar:

"Varför kommer alltid pizzor, som är runda, i fyrkantiga kartonger?"



"Vad jobbigt det skulle vara att ha ett så svårt att namn man måste googla för att se hur det stavas. Typ Katrin Zytom...erska? ..ärska? ..ierska?"



"Hur tusan kan tandkrämen vara randig när den trycks ut ur tuben? Jag förstår inte! Jag anser att detta är en mänsklig rättighet att få veta, för jag förutsätter att alla vill veta lika mycket som jag. Kanske världens största I-lands problem att lösa?"



Fler tankar finns på http://sjukatanke.blogg.se/



Vill du skicka in ditt bidrag direkt? Gå in på länken nedan!

http://sjukatanke.blogg.se/bidrag/2010/october/bidrag.html#comment



Ha en skön dag och kom ihåg att tänka fritt, är att tänka klart!



Med vänliga hälsningar

Dennis och Anneli

2010-11-12 | 18:21:02
Blogg: http://sjukatanke.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...