save the date

Julfint

Datum: 2010-11-26 Tid: 15:53:58

På söndag är det 1:a advent. FÖRSTA ADVENT!! Vad fort det går, jag hinner inte med riktigt..

Idag har jag ägnat mig åt att pyssla lite här hemma med ditten och datten. Men högre makter har arbetat emot mig kan jag säga. Först räckte inte gardinkrokarna så jag var tvungen att ha fler. Så hittade jag inte dem. Efter mycket letande och lite fula ord hittade jag dem och gardinerna kom äntligen på plats.
Sedan skulle julstjärnorna upp. Då fanns det ingen krok för dem så jag var tvungen att spika dit två stycken krokar. För det behöver man en hammare. Och de var lika borta som gardinkrokarna, så jag gick återigen på skattjakt. Hittade slutligen en sleten gammal hammare som fick duga. Upp med krokarna och upp med julstjärnorna. Jaha ja, den ena funkade inte för katten hade bitit av sladden. Suck! Hittade en likadan julstjärna (tur!) som jag kunde byta med. Men då räckte inte sladdarna. Två skarvdosor och ett inte så snyggt arrangemang blev det men det funkade. Det sista som skulle på plats var adventsljusstaken i fönstret. Jag höll andan när jag ställde dit den och tryckte på strömbytaren. Men tanke på tidigare incidenter så tänkte jag att chansen att detta går smärtfritt är rätt liten. Men se det finns nån rättvisa i världen, för staken lyste så fint i fönstret och jag kunde pusta ut och ta efter-bilden.

Malin

tack :)

Och vad fint det blev, verkligen en jul-mys-känsla!

2010-11-26 | 16:21:41
Blogg: http://napolia.blogg.se/
Fotograf Jenny Eriksson

Så fint det blev, mysigt! Har också pyntat och grejat idag :)

2010-11-26 | 20:34:26
Blogg: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Sandra

Jaa de är sjukt gott! När vi va i thailand för 2,5 år sen va de det enda jag levde på istortsett :D



Guuuud vilka fina bilder du tar! Vad duktigt du är! (man kanske inte säger att nån e duktigt med sitt jobb?)

Jag fotade en del förut, men sen har lixom inte tiden funits... Dock är jag sämre än en amatör :D Hade en fotoblogg där ja la in bilderna, men jag har glömt bort lösenordet dit :( Men adressen är http://bitchensfoto.blogg.se/ men de är gamla bilder som ligger där :D



Vad mysigt de blev med julpysslet. Jag ska tjuvstarta imorn :D

2010-11-26 | 20:35:02
Blogg: http://bitchens.blogg.se/
Poos

Fotokurs är helt galet kul och skulle kunna gå på det varje kväll! :) det ger så mycket!

2010-11-26 | 22:29:40
Blogg: http://poosamatorfotograf.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...