save the date

Läsarfrågor

Datum: 2010-05-18 Tid: 22:04:30

Lite läsarfrågor har trillat in här och var, så här kommer lite svar också.


Vilken kamera och vilket objektiv hade du när du plåtade dessa blommor?
Jag hade min kamera Pentax K200D (har bara ett kamerahus) och allroundobjektivet Tamron 28-75mm f/2.8, som jag oftast fotar med.

Har du nån fotoutbildning eller är du självlärd?
Jag har läst gymnasiekurserna Fotografisk bild A och Fotografisk bild B. Annars är jag självlärd, vilket egentligen är den bästa skolan. Fotokurser lär dig ofta den tekniska biten, samt i viss mån hur man ska tänka komposition och dylikt enligt regelboken. Men det är när du vågar bryta mot de reglerna och hitta dina egna vägar som du lär dig. Så mitt tips - lär dig grunderna och låt sedan fantasin och kreativiteten få utlopp :)

Vad tar du för bilder?
Jag fotar allra mest människor, mitt företag är inriktat på porträttfotografering i första hand. Men annars vill jag svara att jag fotar allt och ofta ;) Klicka här för att komma till min portfolio på hemsidan.
Anna

ok, undrar fall man kan gå de kurserna via komvux... annars finns det säkert andra kurser, finns väl massvis... måste kolla upp om jag hittar nån bra :)

2010-05-19 | 01:29:40
Blogg: http://annaflickan.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...