save the date

Tur att jag inte litar riktigt på folk

Datum: 2010-12-08 Tid: 13:53:14

I somras ringde jag för att boka kyrka till vårt bröllop. Då sa dem på expeditionen att jag inte kunde boka så tidigt som ett år i förväg, utan att jag endast kunde göra en preliminärbokning. Jag tyckte det lät extremt konstigt då jag vet att kyrka och lokal är nästan det första man som brudpar bokar och det görs minst ett år i förväg. Men jag preliminärbokade iaf kyrkan, hon tog mitt namn och vårt datum och sa att jag skulle ringa och bekräfta bokningen i januari 2011.

Sedan det där samtalet har jag haft en olustig känsla i magen. Jag har tänkt på det flera gånger att det var konstigt att jag inte kunde boka, och jag har varit orolig för att min bokning inte skulle finnas kvar.
Idag ledsnade jag på den oroskänslan så jag ringde pastorsexpeditionen för att kolla om min preliminärbokning fanns kvar. Och det var väl en himla tur att jag inte litar riktigt på folk för där fanns ju ingen bokning i mitt namn! Men som tur var så var inte vårt datum bokat så nu har jag gjort en RIKTIG bokning. Det kändes otroligt skönt! Hon jag pratade med var himla trevlig (inte samma som när jag ringde sist) och hon tyckte också att det var konstigt att jag inte hade kunnat boka när jag ringde i somras.

För övrigt har jag helt fått bröllopsfeber! Sitter och googlar på ringar och stolsöverdrag, på tårtdekorationer och brudbuketter. Allt tycks vara viktigare än att plugga, haha! 
Efter storhelgerna tar vi tag i planeringen på riktigt! :D


Detta är inte vår kyrka. Det är S:t Johannes Kyrka i Hageby, Norrköping.
Taget från mitt vardagsrumsfönster med Nikon D700 + Tamron 70-200mm f/2,8

Fotograf Annie

Oj vilken tur att du ringde och kollade. Skönt att det gick att boka det datumet nu på riktigt :)

2010-12-08 | 14:51:25
Blogg: http://anniesfotografier.blogg.se/
Emelie

Vilken tur då! :) förstår att du har bröllopsfeber ;) det skulle jag också ha! :)

2010-12-08 | 15:45:41
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
Fotograf Viktoria Wigenstam

Åh vad kul att du ska gifta dig!! Det är verkligen en härlig upplevelse! :)



Sv: Jo företaget går framåt, har haft ganska mycket nu i december ändå inför julklappar och julkort :) Så det känns jätte bra, hoppas ju att kunna utvecklas ännu mer och få ännu mer kunder men allt sker ju inte över en natt :)



Tillägg: Du är verkligen duktig fotograf.

2010-12-08 | 19:16:47
Blogg: http://viccivicci.blogg.se/
Sara

Iiiih!! Det är så spännande! :D Säg bara till om du vill ha nå´t tips eller så :D

2010-12-08 | 22:00:28
Blogg: http://misslindgren.blogg.se/
Emelie

Jadå jag hör av mej om det blir en promenix :) kom på att mamma tävlar imorrn med kl 13:30 :) men det vore trevligt med sällskap i såna fall :) hörs imorrn dårå :D

2010-12-08 | 23:08:53
Blogg: http://emeliieottosson.blogg.se/
catta

fin bild :)

2010-12-11 | 01:09:47
Blogg: http://alwayscatta.blogg.se/
catta

fin bild :)

2010-12-11 | 01:09:51
Blogg: http://alwayscatta.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...