save the date

Panasonic Lumix DMC-TZ10

Datum: 2010-12-28 Tid: 18:30:00


Jag fick den här kompaktkameran i julklapp och idag har jag testat den lite smått. Främst har jag testat zoomen och kommit fram till att den har en fantastisk vidvinkel!


Den vänstra bilden visar var jag stod när jag fotograferade och den högra bilden är en bild med min Nikon D90 för att ha något att jämföra med.
Ni får ursäkta min otroligt snygga "jag är hemma och är sjuk-outfit".


De tre bilderna ovan är alltså alla tagna med Panasonic Lumix DMC-TZ10.
Som sagt, galen vidvinkel, men jag gillart!



Under 2011 kommer jag att lansera ett nytt projekt inom företaget, nämligen fotokurser. Bland annat kommer en fotokurs handla om hur man med enkla medel tar bättre bilder, oavsett om man har en kompaktkamera eller en systemkamera.
Så ni som inte fick en systemkamera i julklapp, trots att ni önskat er det, ni ska icke misströsta. Man kan ta bra bilder även med en kompaktkamera! Så håll utkik under nästa år efter mina kurser.
Emma

cooolt :D jag vill med ha nått sånt där. men det kanske blir en annan gång :D just nu har vi allt för mycket grejer i en allt för liten lägenhet ^^



men visst är rean svår att motstå ibland. speciellt när det är BRA priser :D köpte tex de där t-shirtarna för 50:-/st! o de kommer bli sååå snygga på stranden, lite smått genomskinliga.. gaah :D kanske känner mej snygg för en gång skull, haha

2010-12-28 | 20:26:43
Blogg: http://emzaans.blogg.se/
elin [fotoblogg] ♥

sv: tröjan är från H&M :)

2010-12-28 | 21:11:23
Blogg: http://nniles.blogg.se/
FotografOliviaOlsson

2010-12-28 | 22:22:30
FotografOliviaOlsson

Har din utrustningssida kraschat ?



Hihi iaf så är ja snart en D300s & batterigrepp rikare snart :)



2010-12-28 | 22:23:09
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Beatrice Jakobsson (foto)

sv: aaww, men det låter ju super bra :D!<3



sygg blogg!

2010-12-29 | 09:49:03
Blogg: http://beattriicee.blogg.se/
fotografOliviaOlsson

Sv : ja de blir jätte knas för mig , typ att de inte går att komentera & texten står lite här och där :o



ja älska mellandagsrea , särskilt när man inte har den billigaste hobbyn ;)



Bevakar du mej via blogglovin ;) ?

2010-12-29 | 10:41:14
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Marie

Hej Matilda!

Jag är i valet och kvalet för att köpa en ny kompaktkamera med långzoom och funderar på just modellen ovan. Jag ska åka till NY inom kort och vill inte släpa med min systemare dit, bland annat av rädsla för att bli av med den... Jag har iaf läst massor av recensioner, undersökningar mm om Panasonicen och ofta skiljer sig omdömena åt. Men jag tänkte fråga dig, nu när du haft kameran ett tag - vad tycker du om den? Har den dålig batteritid som många påstår? Kan man inte stänga av GPS-funktionen helt och hållet så den inte kan dra något batteri isåfall? Är det något med kameran du saknar?

Ja, ursäkta att jag är så frågvis, men din blogg har dykt upp när jag sökt på kameran :) Skulle vara spännande att höra ditt utlåtande. Zoomen verkar kanon iaf :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram :)

2011-03-14 | 01:22:13
Blogg: http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...