save the date

2010 års bästa bilder

Datum: 2010-12-31 Tid: 14:57:39

Istället för att göra en årsresumé tar jag ut mina bästa bilder från året, ur fyra olika kategorier. Det var inte lätt att välja ska jag säga, men here it goes.

Årets bröllopsbild 2010

Den här kategorien var svårast för jag tycker alla bröllopsbilder är vackra i sig eftersom de speglar så mycket lycka och kärlek. Men den här bilden fastnade lite extra i mitt hjärta redan när den togs och jag såg den på kameradisplayen. Jag älskar skärpedjupet och kompositionen och Sara var en så himla vacker brud den där varma sommardagen i början på juli.

Årets porträtt 2010

Också en svår kategori men jag valde den här bilden på min söta brorson Dante. Jag fullkomligt älskar hans uttrycksfulla ögon och jag är mycket nöjd med ljuset och den svartvita konverteringen i den här bilden.

Årets fashionbild 2010

Det blir utan tvekan den här bilden från karateplåtningen som jag gjorde här i Norrköping. Både modell och makeupartist var fantastiska och ljuset var alldeles perfekt. Här tycker jag att jag har lyckats väldigt bra med den annorlunda kompositionen.

Årets övriga bild 2010

Jag tog med den här kategorien också eftersom jag knäpper så himla mycket vardagsbilder. Priset för årets bild i den här kategorien tillfaller den här bilden på draken Per som jag och Linnéa gjorde. Förutom att ljuset är alldeles underbart är motivet personligt för mig, då det får mig att minnas en härliga dag med skratt och bus och strålande höstsol.
FotografOlivia

Gott nytt år bästa Matilda!



Och du kanske vill vara med i min tävling på bloggen om en inbjudan till Bloggsvar ? :)



Kram FotografOLiviaOlsson

2010-12-31 | 17:43:37
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Linnéa (jag vill ha ett w eller Q någonstanns i mitt namn)

Vad duktig du är :)

2011-01-01 | 21:56:49
Sara

Hihi, nu blev jag allt mallig! :P

2011-01-02 | 21:26:14
Blogg: http://misslindgren.blogg.se/


- Alla bilder i min blogg är tagna av mig om inget annat anges.

- Jag använder Photoshop CS5 när jag redigerar mina bilder.

- Klicka här för att läsa om min kamerautrustning.

- Klicka här för att se vad det kostar att boka mig som fotograf.

- Jag gör INTE bloggdesigner åt andra.

- Det är okej att fråga om vi kan följa varandra via Bloglovin, men det är inte säkert jag säger ja. Det beror om jag gillar din blogg eller inte. Vanligtvis följer jag enbart fotobloggar med bilder jag verkligen gillar. Klicka här för att prenumerera på min blogg.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jag är en glad och kreativ flicka som ofta har ganska många järn i elden.
Jag driver företaget Bäckers Foto i Norrköping. Utöver fotografi sysslar jag med bowling och bridge.
I bloggen bjuder jag på mitt liv, mina bilder och mina åsikter. Häng med, det blir skoj!

bloglovin




Fotokurser 2011
Läs mer...

Morgongåvefotografering
Läs mer...